Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler nelerdir?
Tüketicinin cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler de vardır. Kitap ve DVD gibi ürünler, arızalı veya hasarlı olmadıkları sürece bu kapsama girmez. İç çamaşırı, mayo ve küpe gibi iade durumunda hijyen sorunu yaratabilecek aksesuarlar ve giysiler de bu haktan hariç tutulabilir.
Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?
İade edilemeyen ürünler, tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilen veya üzerinde değişiklik yapılan ürünlerdir. Her türlü yazılım ve VCD, CD, kaset.Daha fazla ürün…
Hangi ürünler iade edilemez?
Belirli bir tarihte veya dönemde kullanılması gereken konaklama, eşya taşımacılığı, araç kiralama veya eğlence gibi hizmetlerde tüketicinin cayma hakkı bulunmamaktadır.
Cayma hakkı hangi durumlarda kullanılamaz?
Cayma hakkı hangi ürünlerde kullanılamaz? Üzerinde değişiklik yapılarak kişiye özel hale getirilen, fiyatı finansal piyasalara göre belirlenen ürünler. … Sağlık ve hijyen kuralları nedeniyle iade edilemeyen ürünler. … Çabuk bozulabilen ve son kullanma tarihi geçebilecek ürünler.
Mağazadan alınan üründe cayma hakkı var mı?
Yasaya göre mağazadan nakit alışverişlerde, kusur olmadığı sürece ürünü iade etme veya değiştirme hakkı yoktur. Üründe kusur varsa tüketici 6 ay içinde bunu fark ederse iade veya değişim talebinde bulunabilir.
Hangi durumlarda cayma bedeli ödenmez?
İnternet hızının düşük olması gibi sebeplerden dolayı internetin beklenen verimi sağlamadığı durumlarda Tüketiciyi Koruma Kanunu uyarınca iptal bedeli ödemeden aboneliklerinizi iptal ettirebilirsiniz.
İade kabul etmemek yasal mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, tüketicilere mağazalardan satın alınan ürünlerden cayma hakkı tanımamaktadır. Yasaya göre, mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
2 el üründe iade olur mu?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Sözleşmeden cayma hakkı kaç gün?
Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve ceza ödemeden mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Satın alma “mal” içinse, süre malın teslimi ile başlar; satın alma “hizmet” içinse, hizmet sözleşmesinin akdedilmesi ile başlar.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
İç çamaşır iadesi oluyor mu?
İç giyim ürünleri, tek kullanımlık şifre ile tüketiciye sunulan hizmetler, vücut bakım ürünleri vb. kozmetik kremler vb. ürünlerin iadesi, kullanılmamış olması koşuluyla mümkündür. Kullanılmış iç giyim ürünleri veya açılmış ve kullanılmış parfümler cayma hakkı kapsamında değişim kapsamına girmemektedir.
Açılmış parfüm iade edilir mi?
Ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş vb. ürünler iade edilemez.
İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; Tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.
14 gün içinde cayma hakkı nasıl kullanılır?
Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir. Satıcıya cayma hakkınızı bildirirseniz ürünü on dört gün içinde iade etmelisiniz. Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir.
Kutusu açılan ürün iade edilir mi?
Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.
14 gün içinde cayma hakkı nasıl kullanılır?
Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir. Satıcıya cayma hakkınızı bildirirseniz ürünü on dört gün içinde iade etmelisiniz. Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir.
Satıcı iade almak zorunda mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, tüketicilere mağazalardan satın alınan ürünlerden cayma hakkı tanımamaktadır. Yasaya göre, mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Trendyol’da hangi ürünler iade edilemez?
Tek kullanımlık ürünler, çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünlerin iadesi kabul edilmeyecektir. Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, iç giyim, mayo, bikini, kitap, kopyalanabilir yazılım ve programlar, DVD, CD ve kasetler, kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.)
İade kabul etmeyen firma nereye şikayet edilir?
Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.